معرفی
این بیمه نامه مناسب ترین راه برای جبران غرامت حوادث پیش بینی نشده برای کلیه مراجعین به مجموعههای ورزشی ، دستاندرکاران و صاحبان این مجموعهها می باشد. صاحبان اماکن ورزشی همچون استخرها، سالنهای ورزشی و بدنسازی ضمن رعایت اصول ایمنی و حفاظتی، گاهی با حوادثی که منجر به نقص عضو و فوت و هزینههای پزشکی مراجعین میشود، مواجه میگردند.از این جهت تهیه بیمهنامه مسئولیت مدنی مجموعههای ورزشی برای ایشان ضروری است.
مراحل صدور:
-
فرم " پیشنهاد بیمه نامه مسئولیت مجموعه های ورزشی" توسط مشتری تکمیل و مهر و امضا میگردد.
-
نرخ و شرایط بیمهنامه که با توجه به شرایط پیشنهاد تکمیل شده، در برنامه مکانیزه صدور محاسبه شده است پرینت گرفته شده و به مشتری تحویل داده میشود.
-
در صورت موافقت، بیمهگذار حقبیمه مشخص شده را پرداخت مینماید. این پرداخت می تواند به سه صورت زیر باشد:
-
چک: چک در وجه شرکت بیمه ایران صادر شود .
-
واریز در بانک: فیش واریزی به بانک از برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)پرینت گرفته شده و به بیمهگذار تحویل داده میشود.
-
اقساط: در این حالت،30-40% حقبیمه به صورت نقد و مابقی در2-3 قسط پرداخت میشود، که به ازای هر قسط چک در وجه شرکت بیمه ایران صادر میشود. چکهای حقبیمه تا سر رسیدن موعد، در اداره صدور بیمهنامههای مسئولیت نگهداری میشود.
-
بیمهنامه توسط کارشناس صدور صادر و پس از امضا و مهر ، به بیمهگذار تحویل داده میشود.
مدارک صدور:
- 1. برگه در خواست بیمه گذار
- 2. تکمیل پرسشنامه (فرم پیشنهاد)توسط بیمه گذار
حداقل تعهدات:
مدت بیمهنامه با توافق بیمهگذار و بیمهگر از ساعت 24 روز آغاز تا ساعت 24 روز پایان اعتبار بیمهنامه میباشد. زمان آغاز تعهدات در بیمهنامه درج شده و از ساعات 24 میباشد.
تخفیف ها و جرائم:
-
طبق دستورالعمل های اجرایی کاهش سرمایه باعث تخفیف می شود .
-
در شرایط رقابتی با درخواست واحد اجرایی درصدی تخفیف در نظر گرفته می شود .
فرآیند داخلی صدور:
بیمهنامه مسئولیت مدنی مجموعههای ورزشی با مراجعه مشتری به اداره صدور بیمهنامه مسئولیت و یا معرفی مشتری از طریق نمایندگی یا کارگزاری آغاز میشود و به شرح زیر است:
- 1. فرم "پیشنهاد بیمه مسئولیت مدنی مجموعههای ورزشی " توسط مشتری تکمیل و مهر و امضا میگردد.
-
در صورتی که بیمهگزار مستقیماً به مجتمع مراجعه کرده باشد:
-
در صورتی که بیمهگزار به یک نمایندگی مراجعه کرده و فرم "پیشنهاد بیمه مسئولیت مدنی مجموعههای ورزشی " را در نمایندگی تکمیل نموده باشد:
-
فرم "پیشنهاد بیمه مسئولیت مدنی مجموعههای ورزشی" توسط نمایندگی برای اداره صدور بیمهنامههای مسئولیت ارسال میشود.
-
گام 2.
- 2. فرم تکمیل شده در دبیرخانه مجتمع شماره میشود.
- 3. در صورتی که مشتری برای اولین بار پیشنهاد بیمه مسئولیت را تکمیل کرده باشد، به عنوان یک فرد حقیقی و یا حقوقی (بسته به ماهیت مشتری) در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب) معرفی میشود.
- 4. اطلاعات پیشنهاد مشتری در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب) و به اسم مشتری وارد میشود.
- 5. نرخ و شرایط بیمهنامه که با توجه به شرایط پیشنهاد تکمیل شده، در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب) محاسبه شده است پرینت گرفته میشود.
- 6. در صورت موافقت مشتری، بیمهنامه در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب) در فرم "ثبت بیمهنامه" ثبت میشود.
- 7. بیمهگزار حقبیمه مشخص شده را پرداخت مینماید.
بیمهگزار میتواند حقبیمه را به سه صورت زیر پرداخت کند:
-
چک: چک در وجه شرکت بیمه ایران صادر شده و شماره و مشخصات آن در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب) فرم "نحوه پرداخت" وارد میشود.
-
واریز به بانک: فیش واریزی از برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب) پرینت گرفته شده و به بیمهگزار تحویل داده میشود. پس از دریافت فیش واریزی با تایید بانک مبنی بر پرداخت وجه، شماره و مشخصات آن در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب) فرم "نحوه پرداخت" وارد میشود.
-
اقساط: در این حالت،30-40% حقبیمه به صورت نقد و مابقی در 2-3 قسط پرداخت میشود، که به ازای هر قسط، چک در وجه شرکت بیمه ایران صادر میشود. مشخصات اقساط و پیش قسط دریافتی در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب) فرم "نحوه پرداخت" ثبت میگردد.)
- 8. بیمهنامه توسط کارشناس اداره صدور بیمهنامههای مسئولیت صادر و پس از امضا و مهر ، به بیمهگزار تحویل داده میشود.
اطلاعات زیر در بیمهنامه ثبت میشود:
-
شماره و تاریخ بیمهنامه
-
مشخصات بیمهگزار
-
ریز تعهدات بیمهگر در قبال پرداخت هزینهها
-
مدت بیمه
-
تاریخ آغاز و پایان اعتبار بیمهنامه
-
حقبیمه
-
تاریخ صدور
-
مشخصات بیمهگر
-
شرایط عمومی بیمهنامه مسئولیت مدنی مجموعههای ورزشی
- 9. چکهای حقبیمه تا سر رسیدن موعد، در اداره صدور بیمهنامههای مسئولیت بایگانی میشود. در تاریخ سررسید، چک به همراه یک کپی از قبض رسید مربوط به آن که حاوی شماره بیمهنامه است، توسط کارشناس صدور برای اداره کل حسابداری و آمار ارسال میشود.
گزارشات زیر نیز به صورت ماهانه در این واحد تنظیم شده و برای واحدهای مربوطه ارسال میگردد:
-
اداره کل حسابداری و آمار: گزارش بیمهنامههای صادر شده به تفکیک اداره، نمایندگیها و شرکتها به پیوست اصل مدارک بیمهنامهها
-
اداره کل آمار و اتکایی: گزارش بیمهنامههای صادر شده به تفکیک اداره، نمایندگیها و شرکتها به پیوست اصل مدارک بیمهنامهها
-
اداره نظارت بر صدور بیمهنامهها: گزارش بیمهنامههای صادر شده به تفکیک اداره، نمایندگیها و شرکتها به پیوست اصل مدارک بیمهنامهها
-
(گزارشات ارسالی برای اداره کل آمار و اتکایی باید ابتدا توسط اداره کل حسابداری تایید شوند. به این منظور گزارشات مورد نظر ابتدا برای اداره کل حسابداری و آمار ارسال شده و پس از دریافت نسخه تایید شده گزارشات، برای اداره کل آمار و اتکایی ارسال میگردند)
بعد از صدور هر بیمهنامه و در پایان ماه، اطلاعات ثبت شده در آن در برنامه اطلاعاتی سامان نیز ثبت میگردد.
محاسبه حق بیمه :
-
در صورتی که مشتری برای اولین بار پیشنهاد بیمه مسئولیت را تکمیل کرده باشد، به عنوان یک فرد حقیقی و یا حقوقی (بسته به ماهیت مشتری) در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)معرفی میشود
-
اطلاعات پیشنهاد مشتری در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)به اسم مشتری وارد میشود.
-
نرخ و شرایط بیمهنامه که با توجه به شرایط پیشنهاد تکمیل شده، در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)محاسبه شده است، پرینت گرفته شده و به مشتری تحویل داده میشود
-
در صورت موافقت مشتری، بیمهنامه در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)در فرم "ثبت بیمهنامه" ثبت میشود.
-
بعد از صدور هر بیمهنامه و در پایان ماه، اطلاعات ثبت شده آن در برنامه اطلاعاتی سامان نیز ثبت میگردد.
نرم افزار صدور:
-
در صورتی که مشتری برای اولین بار پیشنهاد بیمه مسئولیت را تکمیل کرده باشد، به عنوان یک فرد حقیقی و یا حقوقی (بسته به ماهیت مشتری) در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)معرفی میشود
-
اطلاعات پیشنهاد مشتری در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)به اسم مشتری وارد میشود.
-
نرخ و شرایط بیمهنامه که با توجه به شرایط پیشنهاد تکمیل شده، در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)محاسبه شده است، پرینت گرفته شده و به مشتری تحویل داده میشود
-
در صورت موافقت مشتری، بیمهنامه در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)در فرم "ثبت بیمهنامه" ثبت میشود.
-
بعد از صدور هر بیمهنامه و در پایان ماه، اطلاعات ثبت شده آن در برنامه اطلاعاتی سامان نیز ثبت میگردد.
صدور الحاقی:
هرگاه در شرایط یک بیمه اعم از نام بیمهکننده (بیمهگزار)، شرایط بیمه، میزان سرمایه مورد نظر و ... تغییری حاصل شود، بیمهنامه عوض نخواهد شد بلکه شرکت بیمه طی یک نامه و یا اصطلاحاً یک الحاقی، تغییر لازم را اعلام میدارد که جزء لاینفک بیمهنامه محسوب خواهد شد و شرایط پرداخت خسارت با توجه به الحاقی صادر شده مورد نظر قرار میگیرد. این فرآیند با درخواست کتبی بیمهگزار و یا بیمهگر آغاز میشود.
فرآیند صدور الحاقی بیمهنامههای مسئولیت با مراجعه بیمهگزار به اداره صدور بیمهنامههای مسئولیت یا نمایندگی و یا ارسال نامه درخواست تغییرات از طرف بیمهگر برای بیمهگزار آغاز میشود و به شرح زیر است:
- بیمهگزار نامه درخواست ایجاد تغییرات را به اداره صدور بیمهنامههای مسئولیت ارسال مینماید.
-
در صورتی که بیمهگزار مستقیماً به مجتمع مراجعه کرده باشد: گام 2
-
در صورتی که بیمهگزار به یک نمایندگی مراجعه کرده و نامه را به نمایندگی تحویل داده باشد:
-
نامه توسط نمایندگی برای اداره صدور بیمهنامههای مسئولیت ارسال میشود.
-
گام 2.
-
(در صورتی که بیمهگر متقاضی صدور الحاقی باشد، طی نامهای به بیمهگزار اطلاع داده و بیمهگزار در پاسخ به این نامه، درخواست تغییرات را طی نامهای برای شرکت بیمه ارسال مینماید.)
- نامه مذکور در دبیرخانه مجتمع شماره میشود.
- کارشناس اداره صدور، بیمهنامه مذکور را در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)جستجو نموده و اطلاعات آن رانمایش میدهد.
- الحاقی با توجه به تغییر مورد درخواست بیمهگزار، در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)با تکمیل فرم ثبت الحاقی صادر میشود. الحاقی صادر شده میتواند یکی از سه نوع زیر باشد:
-
الحاقی اضافی (منجر به اضافه شده حقبیمه)
-
حقبیمه اضافی بوسیله برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)نمایش داده میشود.
-
بیمهگزار حقبیمه مشخص شده را پرداخت نموده و فیش واریزی را به کارشناس اداره صدور بیمهنامههای مسئولیت تحویل میدهد.
- توسط کارشناس اداره صدور الحاقی اضافی صادر میشود.
-
الحاقی برگشتی (منجر به کاهش حقبیمه بیمهنامه)
-
حقبیمه برگشتی در برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)نمایش داده میشود.
-
حواله پرداخت به مبلغ حقبیمه برگشتی و با نام بیمهگزار تنظیم میگردد.
-
الحاقی برگشتی بوسیله برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)صادر میشود.
-
حواله برگشتی جهت دریافت مبلغ برگشتی توسط کارشناس اداره صدور صادر و بعد از مهر و امضا شدن به بیمهگزار (یا نماینده وی) تحویل داده میشود. در برخی مواقع ممکن است به دلایل مختلف مقدار بار مالی افزایش یافته با مقدار کاهش یافته برابری نماید. در اینصورت حقبیمه اضافی از بیمهگزار دریافت نمیشود.
-
بدون بار مالی بر بیمهنامه
-
توسط کارشناس اداره صدور الحاقی صادر میشود.
-
الحاقی مهر و امضا شده و به بیمهگزار (یا نماینده وی) تحویل داده میشود.
جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید
مشاوره رایگان :
09012222705
شماره دفتر نمایندگی:
02188830559 - 02188547223 - 02188947750
دریافت خسارت :
- بیمهگذار نامه اعلام خسارت را به اداره خسارت بیمهنامههای مسئولیت تحویل میدهد.
- مدارک مورد نیاز توسط کارشناس اداره خسارت در زمان بازدید و یا بعد از بازدید طی نامهای به اطلاع بیمهگذار رسانده میشود.
- بیمهگذار مدارک لازم را به اداره خسارت بیمهنامههای مسئولیت تحویل میدهد.
- خسارت بر اساس مدارک تحویل شده در اداره خسارت تعیین و در فرم "خلاصه مشخصات پرونده بیمههای مسئولیت مدنی" ذکر میشود. محاسبات خسارت پرداختی در پایین این فرم به طور کامل ذکر میشود.
- قسمت اطلاعات اولیه فرم "استعلام پرداخت حقبیمه" توسط کارشناس اداره خسارت بیمهنامههای مسئولیت تکمیل شده و فرم به بیمهگذار تحویل داده میشود.
- بیمهگذار پس از مراجعه به اداره کل حسابداری و آمار و تحویل فرم "استعلام پرداخت حقبیمه"، فرم تکمیل شده استعلام حقبیمههای پرداختی خود را دریافت مینماید.
- خسارت قابل پرداخت بر اساس اطلاعات مندرج در فرم "خلاصه مشخصات پرونده بیمههای مسئولیت مدنی" بیمههای مسئولیت مدنی و نیز اطلاعات پرداختهای قبلی در سیستم اطلاعاتی سامان محاسبه میشود.
- حواله پرداخت خسارت در چند نسخه صادر و مهر و امضا میگردد. در صورتی که بیمهگذار بخواهد حواله پرداخت خسارت را تحویل بگیرد، باید گواهی محضری مبنی بر پرداخت خسارت به بیمهشده (خسارتدیده) را ارائه نماید.)
- دو برگ از حواله صادر شده و نیز فرم "مفاساحساب (رسید دریافت وجه)" به بیمهگذار/ بیمهشده/ نماینده قانونی بیمهشده تحویل داده میشود تا با ارائه آن به اداره کل حسابداری و آمار، چک خسارت خود را دریافت نماید.
مدارک خسارت:
-
حداکثر مدت تشکیل پرونده
از آنجائیه که در کلیه بیمه های مسئولیت مدنی بدون استثنا بیمه گذار موظف است به محض اطلاع از هرگونه ادعا علیه خود بلافاصله حداکثر ظرف مدت 5 روز بیمه کننده را بصورت کتبی مطلع نموده و تشکیل پرونده خسارت نماید لذا ضروریست در ابتدا به اطلاع بیمه شونده محترم رسانده شود که موظف هستند در مدت تعیین شده نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند و سایر مدارک را بعدا به بیمه گر ارائه نمایند . بنابراین مدارکی که در زیر توضیح داده خواهد شد بعد از مرحله اعلام کتبی خسارت و تشکیل پرونده میباشد و نه لزوماً اینکه بیمه شونده ابتدا مدارک را بصورت کامل تهیه نماید و بعداً جهت تشکیل پرونده مراجعه نماید بنابراین در کلیه بیمه نامه ها تکرار و شرح مرحله فوق خودداری میگردد .
-
برای دریافت خسارت چه مدارکی مورد نیاز است؟
-
اگر خسارت جانی باشد:
-
اگر فوت رخ نداده باشد
-
مدارک زیر از بیمهگذار/زیان دیده/نمایندگان بیمه گذار تحویل گرفته میشود:
- 1. صورتحساب بیمارستان
- 2. قبوض پرداختی
- 3. شرح عمل جراحی
- 4. خلاصه پرونده بیمارستان
- 5. شناسنامه و کپی شناسنامه مصدوم
- 6. کارت ملی و کپی کارت ملی مصدوم
- 7. فرم "گواهی پزشک معالج" تکمیل شده
- 8. کپی برابر اصل لیست تامین اجتماعی (فقط برای پروژه های عمرانی)
-
به بیمهشده شفاها اعلام میشود که برای معاینه به پزشک بیمه مراجعه نماید.
-
بعد از معاینه، پزشک معالج میزان نقص بیمهشده را طی نامهای به اطلاع کارشناس اداره خسارت میرساند.
-
اگر فوت رخ داده باشد
- مدارک زیر از بیمهگذار/زیان دیده/نمایندگان بیمه گذار تحویل گرفته میشود:
- 1. کپی برابر اصل گواهی فوت
- 2. کپی برابر اصل شناسنامه باطلشده
- 3. کپی برابر اصل گذارش نیروی انتظامی
- 4. کپی برابر اصل بازپرس کار و امور اجتماعی
- 5. کپی برابر اصل گذارش پزشکی قانونی (معاینه جسد)
- 6. کپی برابر اصل گواهی حصر وراثت
- 7. کپی برابر اصل لیست تامین اجتماعی (فقط برای پروژه های عمرانی)
-
اگر خسارت مالی باشد:
-
مدارک زیر از بیمهگذار/زیان دیده/نمایندگان بیمه گذار تحویل گرفته میشود:
-
مدارک مالکیت زیاندیده
-
نظر دادگاه مبنی بر درصد تقصیر بیمهگذار
محاسبه خسارت:
خسارت قابل پرداخت بر اساس اطلاعات مندرج در فرم "خلاصه مشخصات پرونده بیمه های مسئولیت" و نیز اطلاعات پرداخت های قبلی در سیستم اطلاعاتی سامان محاسبه و به بیمه گذار اعلام می شود.
فرآیند خسارت :
-
مدارک مورد نیاز:
- اگر خسارت جانی باشد:
-
اگر فوت رخ نداده باشد:
-
مدارک زیر از بیمهگزار/زیان دیده/نمایندگان بیمه گزار تحویل گرفته میشود:
کارشناسی حادثه:
کارشناس اداره خسارت بیمهنامههای مسئولیت مدارک خسارت را بررسی مینماید.خسارت قابل پرداخت بر اساس اطلاعات مندرج در فرم "خلاصه مشخصات پرونده بیمههای مسئولیت مدنی" بیمههای مسئولیت مدنی و نیز اطلاعات پرداختهای قبلی در سیستم اطلاعاتی سامان محاسبه میشود.
جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید
مشاوره رایگان :
09012222705
شماره دفتر نمایندگی:
02188830559 - 02188547223 - 02188947750